twi'nce



Kartalcell eleştirisi

Hem beşiktaşlı, hem GSM sektörünü az çok tanıyan, hem de bu işlerin pazarlamasınada ufaktan kafa yoran bir taraftar mühendis olan bendenizin nacizane kartalcell yazısına hoş geldiniz….

20061214_02mvno

Bir göz atsamda derin bir araştırma yapmadım. Yurt dışında da GSM şirketleri spor kulüpleri ile anlaşmalar yapıyorlar mı bilmiyorum ama bizde son zamanlarda popüleritesi gittikçe artan bir akım oldu sanal operatörlük. Öncelikle bu işler nasıl dönüyor ona bakalım.

1.Sanal operatörlük nedir?

Sanal mobil operatör, kendisine ait bir spektrum olmamasına karşın mobil hizmetleri sunan bir operatördür. Genellikle, sanal operatörler kendi şebeke koduna sahip olmakla birlikte; çoğu zaman kendi SIM kartları ile işlem yaparlar. Sanal şebeke operatörü, mobil hizmet ya da katma değerli hizmet sağlayıcısı olabilir.

2.Neden sanal operatölük?

Sanal operatörlük konusunun cazibesi üç ana temaya dayanmaktadır. Bunlar; altyapı maliyeti, pazara ulaşma ve arabağlantı ücretleridir. Sanal
operatörlerin büyük operatörler gibi yüksek meblağlarda altyapı yatırımı yapmayacaklarından ötürü özel indirimlerden yararlanamama dezavantajına karşın, altyapı maliyetinin azlığı sanal operatörler üzerinde olumlu etki bırakmaktadır. Bununla birlikte pazara yeni girecek sanal operatörlerin,abone elde etme maliyeti ve pazarlama aktiviteleri için yapacağı yatırımlar,  başlangıç harcamalarında önemli bir yüzdeyi oluşturacaktır. Üçüncü önemli unsur arabağlantı ücretleridir.

gsm_module_01

3.Dünyada sanal operatörlük

Dünyada toplam değeri 65 milyar dolara ulaşan sanal operatörlük gittikçe büyüyen bir pazar halini alıyor. Özellikle VAS(value added service) olarak adlandırabileceğimiz katma değerli servisler ile kullanımı ve işlevi gittikçe artmaktadır.

4.Peki nasıl bir sanal operatörlük?

Tüm dünyada Mobil Telekom sektöründe fiyatlar mobil operatörler arasında yaşanan yoğun rekabetten dolayı düşüyor. Sanal operatörlerin mobil operatörlerden alacağı toptan fiyatlar ile piyasada oluşan perakende fiyatlar arasındaki fark yani sanal operatörlerin kar potansiyeli de düşüyor. Bu nedenle Sanal operatörlerin, salt fiyat rekabeti ile sürdürülebilir bir iş modeli ile değer yaratması olanaklı görünmüyor. İşte bu yüzden kurulacak Sanal operatörlerinhangi müşteri grubuna, nasıl bir değer teklifi ile gittiğini çok net ve başarılı bir şekilde tarif etmesi gerekiyor. Hedeflenen müşteri grubundaki mevcut rekabeti iyi analiz etmek, rekabetin görece zayıf olduğu müşteri gruplarını seçerek yaratılan farklılaşma ve faydayı doğru tarif etmek sanal operatör başarısının anahtarı niteliğini taşıyor. Tablodaki başarız sanal operatör girişimlerinden bu işin çok kolay bir iş olmadığını anlayabiliriz.

tablo-762868Gayet uzun bir yazı oldu kartalcell’e gelemedik bile. Bundan sonraki yazılarda kartalcellden bahsetmek dileği ile…..


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: