twi'nce



Cemaat öğrencisi olmak ya da olmamak!!

Geçenlerde Türkiye’de cemaatçi olmak konusunda bu işleri yakinen bilen bir arkadaşımla uzun bir polemiğe girmiştik. Ben cemaatlerin toplumda belirli bir amaca hizmet ettiklerini savunurken arkadaşım Semi ana amaçlarının ibadet olduğunu hatta ibadetini yapan insanların da toplumda dışlandığını söylemişti. Evet hali hazırda kutuplaşmadan bahsedersek her iki tarafta birbirine yan gözle bakmaktadır. Herkesin kendine göre haklı sebepleri vardır. En azından benim teorim toplumun önemli kesimlerine yerleşmeye çalışan belirli kadroların kendi amaçlarına hizmet etmek için bu ülkeyi ve insanları kullanması üzerine. Milliyet.com.tr haberlerine pek tahammülüm olmasada bugünkü haber ile teorim gene güçlendi. Polis okulu sınavlarında çıkan şu sorular ile FEM dershanesinin öğrencilerine verdiği soruları görünce cemaatlere bu soruların servis edilmediğini kimse iddia edemez sanırım. Evet soruları hazırlayan insanlarda bizim öğretmenlerimizi İzmir Final Dershanesi’ndeki hocamız OSYM’ye yolladığı soruları bizlere çözerdi. Sayısal soruları benzer diyelim, hadi genel kültür de benzedi ama Türkçe sorularındaki cümlelerin neredeyse aynı olması bardağı taşıran damla.

fft16_mf376737

fft16_mf376738

Sorular dışarı çıkmıştır ya da çıkmamıştır bunu gözardı edemeyiz ama ettik diyelim soruları basıp dağıtacak cesareti nasıl buluyorlar, nasıl bu kadar güçlüler, nasıl bu kadar kendilerinden eminler. Gene hiçbirşey olmayacak bunlara gene istedikleri yerlere istedikleri gibi gelicekler. Nasıl bundan önceki sınavlarda “hangisi kadının özellikleridir “a) kıskançlık b) dedikoduculuk vs vs ” gibi sorular soran zihniyet var ise bu skandalı da gözardı edeceklerdir. Daha ne kadar uyutacaklar bizi merak ediyorum ?…..


Trackbacks & Pingbacks

Yorumlar

  1. * Semi says:

    Bekirim yazını daa yeni gördüm malum internet akfelerde sürünüorum biliosun😦

    Fesbukta “bir arkadaşım” die bahsettiğin adamı görünce aha lan bu ben dedim, girdm baktım zate afişe de etmişsin🙂 Cemaatlerin toplumdaki konumu üzerine daa bol bol konuşuruz senle lakin “her iki taraf da” -doğrusu böle olacak :)- ibaresinde geçen taraflardan birine beni koymuş olmanı esefle kınıyor, ıkınıyorum! zira haftada bir cemaate takılırken kendileriyle oturup “insanlar beni buraya ait görüyolarsa dışardan bakıldığında, ben yokum bu işte arkadaş” demişimdir. asla cemaate ait biri olmadım, muhtemelen olmam da. sağ gitsem komünist, sola gitsem yobaz die kovarlar beni. isa’ya da musa’ya da hayrım dokunmaz anlıcağın🙂 satır arasında beni bi tarafa dahil etme, biz “tutunamayanlardan” olalım😉

    | Cevapla Gönderildi 7 years, 2 months ago
  2. * bekirozmen says:

    oha de da bitişik yazmiş ve sertleştirmişim harfi yani

    nese🙂

    sole ki senin taraf olduğunu iddia etmiyorum semicim (ki olabilirsin de bu beni hatta kimseyi ilgilendirmez) sonucta sen bana cemaatlerin faydalarini ovmedin ya da beni bunlara cağirmadin ama ben sana cemaatleri kotuledim yani taraf olan benim :):)

    Bu arada kafede olacak😛

    | Cevapla Gönderildi 7 years, 2 months ago
  3. * Taha Okan says:

    cemaatler ki özellikle f tipi olanı toplumda hiç bir görevi yok,amaçları amerikadan ve ingilteren gelen politikaları burda dillendirmek. ha amerikadan derken ağlayıp sızlayana(mecazi değil gerçekten ağlayan) bir çiftlik evi ve bir de tv kanalı veren amerikanın bu dediklerimi verdiği malum şahsın politikaları değildir bunlar ha. bunlar onun yoluyla aktarılır sadece o da kukla yani.
    Polis koleji sınavına 2 sene önce f tipi cemaatçi bir arkadaşım girecekti ve “abi”lerinin yanından ayrılmıyordu hatta kendi bile söylüyordu bazen onlara sorular gelebiliyor diye.
    hatta ve hatta 8.sınıfta f tipi dershaneye gittiğimde askeri okullar sınavına girmeme sıcak bakmazken (gereksiz görüyorlardı) polisliği yürekten destekliyorlardı.
    belki de ben de içlerinden biri olsaydım elimde sorular olabilirdi.

    | Cevapla Gönderildi 7 years, 2 months ago


Bir Cevap Yazın

